Paris' teki İlk Sergi
Miro Paris'teki ilk sergisini 1921'de La Licorne Galerisi'nde açtı; ama girişimci ticari açıdan başarısızlıkla sonuçlandı ve bunu bir yoksulluk dönemi izledi. 1923-1924'te yapmış olduğu Sürülmüş Toprak adlı tablosunun, resim alanındaki yapıtları arasında özellikle anlamlı bir rolü vardır; hem sanatçının bundan böyle gerçekleştireceği ürünlerin habercisi sayılır, hem de, kısa bir süre sonra André Breton' un "Miro'nun alt edilmez" olduğunu kabul edeceği (Le Surréalisme et la peinture [Gerçeküstücülük ve Resim], 1928) "alanı" belirtir. Tablo değişik planlara göre düzenlenmiştir, ama Arlequin Karnavalı (1924) adlı yapıtındaki yılansı hareketli formüllerin kaynaşması, derinliksiz bir uzamdaki lekelerin ve kıvrınılı çizgilerin şeytanca oyunlarının habercisidir. Miro'nun gerçeküstücüler topluluğunun birçok üyesiyle dostluk kurması 1924 yılına rastlar. Sanatçı, 1925'te Pierre Galerisi'nde düzenlenen ve büyük başarı sağlayan sergisinden ve Hayali Manzaralar (1926-1927) ile Hollanda'da Bir Ev İçi (1928) adlı yapıtlarını gerçekleştirdikten sonra, 1929'da ilk yapıştırma kağıtlarını yaptı, 1930'da bunları Braque, Picasso, Max Ernst'in kolajlarıyla birlikte Paris'te sergiledi. Bu arada Tristan Tzara'nın Arbre des Voyageurs'ünü (Yolcuların Ağacı, 1930) resimlemek amacıyla ilk taşbasmalarını ve Georges Hugnet'nin Enfances'ı (Çocuklar, 1923) için ilk ofortlarını gerçekleştirdi.
Kaynakça:Gelişim Hacette Alfabetik Genel Kültür Ansiklopedisi Gelişim Yayınları
Yorumlar
Yorum Gönder